11 – 12 грудня 2018 року Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді, спільно з Київським національним університетом ім. Т. Г. Шевченка, Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», Національним університетом біоресурсів і природокористування України провів перший курс навчального стартапу з підготовки до сертифікації вчителів хімії з теми: «Методика викладання технології хімічних виробництв у шкільному курсі хімії». До участі в першому курсі стартапу зареєструвалось та було запрошено 26 вчителів хімії, біології, природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти з різних регіонів України. Найбільше учасників представлено Полтавською, Рівненською, Чернігівською, Житомирською областями. Вчителі біології і хімії Гребінківської гімназії Циганенко М.М. та Шевченко С.О. теж брали участь у навчаннях.
Тональність заходу задав директор НЕНЦ Вербицький В.В., доктор педагогічних наук, професор. У свої міркування щодо сертифікації він вклав думку про важливість підвищення фахового рівня вчителя-предметника шляхом проведення стартапів і тренінгів..
Серед запрошених на стартап тренерів: кандидат хімічних наук, автор шкільних підручників з хімії Попель П.П., старший викладач кафедри технології неорганічних речовин та загальної хімічної технології хіміко-технологічного факультету НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського», кандидат технічних наук Лапінський А. В. та представники партнерів: Кравченко К. і Жукова О. – провідні фахівці з інформаційно-консультаційних послуг ТОВ «Інтер - Системс», голова Всеукраїнського водного товариства «Waternet» Бережна Ю.
Координатор проекту Комендантов В.Ф., методист НЕНЦ ознайомив зі змістом та значенням навчального стартапу. Зокрема, повідомив про те, що Закон "Про освіту" порушує ряд ключових питань, відкритих для обговорення і реалізації вже сьогодні та на найближчу перспективу. Серед них що таке сертифікація, як її проводити. Розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників», що має врегулювати процедуру оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду його роботи.
Сертифікація згідно з проектом має здійснюватися на добровільних засадах з метою підвищення престижності педагогічної праці та заохочення вчителя до особистісного і професійного зростання.
Проектом передбачено встановлення педагогічному працівникові, у разі успішного проходження сертифікації, доплати у розмірі 20% посадового окладу, а також зарахування сертифікату як проходження атестації.
Розробляються технічні аспекти виконання сертифікації. За попередніми даними сертифікація складатиметься з:
1) оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування, що організовується УЦОЯО та регіональними центрами оцінювання якості освіти. Перший етап – це тест, проходження зовнішнього незалежного тестування, який складатиметься з двох частин. Перша частина – предметні знання, залежно від того, який предмет викладає ця людина. І друга частина – це знання методики. Цей тест проводитиме Український центр оцінювання якості освіти.
2) вивчення та експертне оцінювання практичного досвіду роботи учасників сертифікації, що організовується Державною службою якості освіти та її територіальними органами. Служба виконуватиме другий етап, а саме: моніторинг роботи вчителя на місці. Тобто перевірятиме, як відбувається сам процес викладання. Є інформація що важливу роль в проходженні сертифікації буде відігравати електронне портфоліо вчителя.
Можливо, коли механізм сертифікації вчителів, за новим законом запрацює, еколого-натуралістичний центр долучиться до даної справи в повному об'ємі. А поки що ставиться інше завдання - підвищення фахового рівня вчителя - предметника, розглядаючи питання практичного характеру, які конче необхідні при викладанні певної дисципліни учням. Фактично цей навчальний стартап - це підвищення рівня професійної майстерності вчителів хімії.
|